Du er her: Forside Vi har fået en underretning om dig

Vi har fået en underretning om dig

Se en film om, hvad det betyder at nogen har underrettet om dig

Klik her, hvis du vil se en film, der handler om pigen Michelle. 

Michelle taler med Henrik fra Ankestyrelsen om, at der er nogen, der har underrettet om, at de er bekymrede for Michelle.

 

Du er centrum for vores beslutning

"Du skal tænke på, at Ankestyrelsen gerne vil gøre det, der er bedst for dig".
Henrik Horster, Ankestyrelsen

500 underretninger

Vi undersøger mange underretninger fra personer, der er bekymret for en ung.

Vi tager altid en underretning alvorligt, og behandler hver eneste grundigt.  

En person har kontaktet os, fordi hun eller han er bekymret for, om du har det godt. Det kalder vi en underretning. Her kan du læse om, hvad det betyder for dig.

Du har fået et brev fra Ankestyrelsen

Du har fået et brev fra os, fordi en person er bekymret for, om du har det godt. Personen har derfor kontaktet Ankestyrelsen.

Sammen med brevet har du fået en folder, hvor du kan se, hvordan vi behandler underretningen om dig.

Dine forældre har også fået et brev fra os.

Vi undersøger din sag

Vi undersøger din sag og tager stilling, om der er grund til bekymring for dig.

Det kan være, at vi finder ud af, at der ikke er grund til at være bekymret, og så gør vi ikke mere. Det kan også være, at vi finder ud af, at du ikke trives godt nok, og at vi skal gøre noget for dig. Så bliver underretningen til en sag, der skal behandles hos os.

Du får et brev med posten, hvor du kan læse, hvad vi har besluttet. Din sagsbehandler i kommunen fortæller dig, hvad der så skal ske.

Hvem har kontaktet Ankestyrelsen om dig?

Du kan som regel få at vide, hvem der har kontaktet os.

I særlige tilfælde fortæller vi dig ikke, hvem der har underrettet os. Det vil sige, at hverken du eller dine forældre kan få at vide, hvem der er bekymret for dig. Det gør vi, hvis den, der har underrettet, ønsker det.

Kontakt os, hvis du har noget, du vil fortælle os

Du kan ringe på tlf. 33 41 12 00 eller sende os en mail via ast@ast.dk. Du skal kontakte os, inden der er gået 8 dage fra den dag, du fik brevet fra os.

Hvordan forløber en typisk sag?

Naturligvis er hver sag unik – det handler jo om mennesker. Men der er dog et typisk forløb for de fleste sager, som vi har skitseret her.

Hvad er Ankestyrelsen?

Ankestyrelsen er en del af Social- og Integrationsministeriet.

Vores opgave er at vurdere, om kommunen gør det rigtige.

 

To muligheder

Der kan ske to ting: 

  1. Vi finder ud af, at der ikke er grund til at være bekymret for dig. Så gør vi ikke mere. 
  2. Vi finder ud af, at det er grund til at være bekymret. Så går vi videre med din sag.
Ring eller skriv til os

Har du personlige spørgsmål, kan du ringe til os på tlf. 33 41 12 00.

Du kan også skrive en mail på ast@ast.dk

This is themeComment